W dniach 19-21 października cztery laureatki z naszej szkoły – Małgorzata Sztafińska, Aleksandra Lachendro, Wiktoria Flisek i Anna Konior – udały się na wycieczkę do Warszawy.
Wyjazd był nagrodą w konkursie ,,Solidarni”, organizowanym przez Starostwo Powiatowe.

Naszą wycieczkę zaczęłyśmy w poniedziałek i już o 7 rano udałyśmy się w drogę do stolicy. Po kilku godzinach drogi dotarłyśmy na miejsce i wraz z innymi laureatami wzięłyśmy udział w obchodach z okazji rocznicy męczeńskiej śmierci ,,kapelana Solidarności”. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie zgłębiłyśmy temat powstańczych walk. Po obiadokolacji nadszedł czas na rozrywkę – obejrzeliśmy PGE Narodowy, zwiedzając go trasą ekskluzywną.
Drugi dzień wycieczki rozpoczął się wizytą w Centrum Kopernika – miejsce pełne naukowych zagadek było dla nas niezwykle ciekawe. Potem nadszedł czas na czterogodzinny spacer po stolicy. Wraz z przewodnikiem zobaczyliśmy wszystkie ważne punkty w Warszawie, m.in. Pałac Prezydencki, Plac Defilad, pomniki Kopernika i Zygmunta III Wazy oraz Rynek. Zmęczeni wróciliśmy do hotelu i po szybkiej kolacji udaliśmy się na spektakl w Teatrze Powszechnym. Współczesna interpretacja ,,Lalki” B.Prusa wywarła na nas duże wrażenie i skłoniła do dyskusji. Środa była dla nas dniem powrotu do domu, jednak rano zdążyliśmy jeszcze zwiedzić Zamek Królewski – obowiązkowy punkt podczas zwiedzania stolicy. Urzekły nas piękne komnaty i ciekawa historia Zamku przedstawiona przez panią przewodnik. Po zwiedzeniu budowli udaliśmy się w długą drogę powrotną i w godzinach wieczornych dotarliśmy do Oświęcimia.

Wyjazd był zdecydowanie udany, bardzo cieszy nas, że miałyśmy możliwość zwiedzenia naszej stolicy i przy okazji dobrej zabawy.