W ramach grudniowych warsztatów „Kino Szkoła” obejrzeliśmy film pt. „Miss Impossible”. Ukazuje on życie trzynastoletniej Aurore, która jest doskonałym przykładem nastolatki mającej problemy z poczuciem własnej wartości. Aurore czuła się niedoceniana przez swoich rodziców, co odreagowywała robiąc im na złość i chcąc ich sprowokować. Powtarzała klasę, przez co czuła się gorsza od swojej młodszej siostry faworyzowanej w domu. Paradoksalnie, Aurore była bardzo inteligentną dziewczyną, mającą zdolności humanistyczne, co udowodnił jej nauczyciel francuskiego, wspierając i motywując ją do dalszej pracy. Ciąg wydarzeń sprawił, że dziewczyna została wokalistką w zespole z trzema starszymi kolegami, z którymi świetnie się dogadywała i zaprzyjaźniła, dzięki czemu stała się mniej zamknięta w sobie.
Uważam, że głównej bohaterce zależało przede wszystkim na akceptacji rodziców oraz brakowało jej osoby, która motywowałaby ją do sukcesów i prawdziwie w nią wierzyła. Sądzę, że film ten świetnie obrazuje sytuację wielu nastolatków, którzy mają problem z niską samooceną i nie potrafią uwierzyć w swoje możliwości, przez co brakuje im motywacji do zaakceptowania siebie. Podobał mi się zarówno filmowy pomysł na przedstawienie tej historii, jak i gra aktorska. Myślę, że film jest godny polecenia ze względu na wartości, jakie przekazuje.
Erica Crescente, kl. 2c
Film pt. ,,Miss Impossible’’ to francuski dramat poruszający problem samoakceptacji, a raczej jej braku oraz trudnego dojrzewania. Bohaterką jest Aurore, uczennica gimnazjum, której wyniki w nauce nie są zadawalające, natomiast niepoprawne i zuchwałe zachowanie tylko pogarsza jej sytuację. Dziewczyna nie szuka kompromisu, wręcz przeciwnie, zwraca na siebie negatywną uwagę i z każdym momentem staje się coraz bardziej zbuntowana i uparta. Nie posiada zbyt wielu przyjaciół, raczej stroni od towarzystwa. Wreszcie znajduje swoją pasję – muzykę i książki. Niebanalnie interpretuje i opisuje teksty, co pokazuje w jasnym świetle jej zadziorność i czupurność.
Uważam jednak, że film mimo dobrego zamysłu twórców stracił na randze poprzez liczne niedomówienia i nieścisłości, a historia mogła zostać przedstawiona ciut lepiej.
Szymon Kowalski, kl. 2c