Pierwszy dzień wyjazdu upłynął na zwiedzaniu zabytkowej kopalni złota. Młodzież poznała sekrety wydobycia tego cennego kruszcu, dowiedziała się więcej na temat pracy górników.
Do najciekawszych miejsc zakładu należy niewątpliwie unikatowe Muzeum Przestróg, Uwag i Apeli, w którym znajdują się zabawne tabliczki przynoszone przez turystów z różnych regionów naszego kraju. Po wyjściu z kopalni uczestnicy wycieczki wzięli udział w zawodach strzelania z łuku, mogli również spróbować swych sił w używaniu karabinu do gry w paintball i skokach na trampolinie. Następnie uczestniczyli w podziemnym spływie łodzią przez Sztolnię Gertrudy, kiedy to poznali wiele opowieści dotyczących historii Złotego Stoku. Dużo pozytywnych emocji wzbudził w nich również udział w Laser Tagu, czyli paintballu elektronicznym rozegranym w ciemnych korytarzach kopalni, w którym zamiast kulek używa się laserów.
Następnego dnia uczniowie wybrali się na wycieczkę po okolicy, której głównym celem było poszukiwanie złota. Samodzielnie wykrywali i zbierali złotonośne magnetyty, które po rozbiciu ukazywały przed nimi swą szlachetną naturę. Największą atrakcją tego dnia była gra w paintball na poligonie, podczas której mogli wykorzystać swoje umiejętności strategiczne, a przy okazji świetnie się bawić. Zmęczeni walką wrócili do Złotego Jaru, gdzie czekało na nich ognisko i miła, rodzinna atmosfera.
Ostatni dzień wycieczki również obfitował w niezwykle ciekawe atrakcje. Dla amatorów mocnych wrażeń przewidziano wspinaczkę na ściankę, co wzbudziło wiele radości i przyczyniło się do wzrostu zainteresowania tym sportem wśród młodych ludzi. Każdy mógł też wziąć udział w płukaniu złota, a znaleziony kruszec zachować na pamiątkę. Uczniowie zwiedzili również Średniowieczny Park Techniki, w którym dowiedzieli się więcej na temat maszyn używanych przez przodków m. in. do torturowania podejrzanych o czary.
Wycieczka do Złotego Stoku była niezapomnianym przeżyciem. Wspólne poszukiwanie złota i gra w paintball nie tylko rozbudziły w nas ducha przygody, ale również pozwoliły nam lepiej poznać naszych kolegów i samych siebie.
Karolina Tlałka, kl. I pg