W bieżącym roku szkolnym uczniowie z klasy 2b mają okazję uczestniczyć w zajęciach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej. Realizowana jest ona z funduszy Unii Europejskiej we współpracy z Politechniką Krakowską. Od 20 października 2022 roku, co drugi czwartek, w 1,5 godzinnych cyklach spotkań, mamy możliwość poszerzania swojej wiedzy z zakresu chemii pod czujnym okiem uniwersyteckich wykładowców.
Zajęcia odbywają się w formie warsztatów online. Prowadzą je między innymi dr inż. Piotr Suryło, dr inż. Magdalena Malinowska, dr inż. Katarzyna Bialik-Wąs oraz dr inż. Dagmara Malina. Prowadzący zapoznają nas z chemią analityczną i fizyczną, materiałami polimerowymi do zastosowań medycznych, żywnością i żywieniem oraz biologicznymi metodami oceny środowiska. Przed nami zostały jeszcze dwa tematy dotyczące inżynierii materiałowej oraz kosmetologii. Mamy również możliwość interakcji, dzięki czemu aktywnie uczestniczymy w spotkaniach.
Dr Piotr Suryło w bardzo interesujący sposób przybliżył nam wiedzę z zakresu chemii fizycznej. Oprócz ciekawych prezentacji byliśmy świadkami interesujących doświadczeń. Każdy z nas z niecierpliwością wyczekiwał kolejnych wykładów. Dr Katarzyna Bialik-Wąs w fascynujący sposób tłumaczyła nam zastosowania polimerów w medycynie. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem, wsłuchując się w historię opatrunków i tematów z nimi związanych. Dr Dagmara Malina przedstawiła nam zasady zdrowego żywienia. Opowiedziała także o wielu twarzach zanieczyszczeń środowiska. Nie możemy się już doczekać zajęć z kosmetologii, które zaczynamy niebawem. 18 maja br. będziemy mieć możliwość uczestnictwa w warsztatach na uczelni. Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani tym wyjazdem.
Cały projekt uważamy za niezwykłą podróż po fascynującym świecie chemii. Jesteśmy również zaskoczeni tym, że ta dziedzina skrywa tak wiele tajemnic, które dzięki pomocy przemiłych doktorów mogliśmy chociaż w małym stopniu poznać. Cieszymy się, że mamy taką możliwość. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś będziemy mieć możliwość uczestnictwa w tak rozwijającym projekcie. Dziękujemy za zdobytą wiedzę oraz podsycenie miłości do tej dziedziny nauki.
Uczestnicy projektu
.