Kolejny dzień obozu naukowego w Pogorzelicy, w którym biorą udział nasi uczniowie, został przeznaczony na poznanie okolic tej pięknej nadmorskiej  miejscowości. Część uczestników obozu wybrała się na przejażdżkę rowerową, dzięki czemu mieli wyjątkowy kontakt z lokalnym krajobrazem.

Pozostałe grupy  wybrały się na autokarową wycieczkę zapoczątkowaną wizytą w multimedialnym Muzeum na Klifie w Trzęsaczu, które odkryło przed nami tajemnice unikalnego na skalę europejską kościoła zabranego przez morze. Dzięki niezwykłym wizualizacjom i innym efektom specjalnym mogliśmy poczuć się jak uczestnicy minionych wydarzeń, a następnie zobaczyć świadectwo niszczycielskiej  siły żywiołów. Kolejnym etapem podróży było zwiedzanie Kołobrzegu – jednego z najsłynniejszych polskich kurortów wypoczynkowych. Jednym z punktów wycieczki okazał się rejs statkiem wycieczkowym “Wiking” stylizowanym na nordycki okręt wojenny. Żegluga odbyła się przy pięknej słonecznej pogodzie, w towarzystwie delikatnych, aczkolwiek zimnych podmuchów wiatru. Podziwialiśmy piękno Bałtyku, który tego dnia pokazał  swoje spokojne oblicze. Mieliśmy również okazję zobaczyć modernistyczny pomnik zaślubin  Polski z morzem, którego obiegnięcie na bezdechu ma zagwarantować spełnienie życzenia.  Po krótkim spacerze wróciliśmy do autokaru, który zawiózł nas do ośrodka wczasowego, gdzie czekał na nas pyszny, gorący obiad. Pod wieczór urządziliśmy ognisko, podczas którego przy dźwiękach gitary mogliśmy rozkoszować się  świeżo upieczoną kiełbasą. Następnie odbył się grupowy konkurs wokalny pozwalający uczniom prezentować wybrane przez siebie utwory.  Zacięta rywalizacja została nagrodzona przez opiekunów niepowtarzalnym występem, podczas którego pierwsze skrzypce ( a raczej gitarę) grał prof. Hejnowicz. Wspierał go niezwykle uroczy chórek. Tym miłym akcentem zakończyliśmy trzeci dzień obozu.